Fotolife Akademi

MEB'e Bağlı Ruhsatlı Bir Eğitim Kurumudur

Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Ünlü Markaların Ürün Çekim Sırları

Siz De Ürün Fotoğraflarınızda Bu Tekniklerden Yararlanın!

Çoğu zaman ünlü markaların üretim süreçlerine ayırdığı bütçeyle reklam için ayırdıkları bütçe birbirine yakındır. Bilhassa söz konusu ürün çekim süreçleri olduğunda fenomen haline gelmiş markaların son derece titiz davrandığını bilmelisiniz. Dünyaca ünlü markaların yanı sıra popüler Türk markaları da benzer şekilde ürünlerinin tanıtımında stüdyo ürün çekimleri için keselerinin ağzını açmaktadırlar.

Ayrıca ürün çekimi için markaların teknik gereksinimlerin yanı sıra ünlülerle çalışmaya da son derece önem verdiğini vurgulamak gerekir. Ipsos’un yaptığı araştırmaya göre en çok hatırlanan reklamların %72’sinde ünlü isimler yer almaktadır. Bu da ürün çekimi için ayrılacak bütçenin önemli bir bölümünün de markanın yüzü olacak model için olduğunu göstermektedir.

Ancak işlerin bununla bitmediğini de vurgulamak gerekir. Başarılı bir ürün çekimi her detayı iyi planlamak gerekir. Her detayla neyi kastettiğimizi merak ediyorsanız aşağıda sizler için açıkladık...

Doğru Ekipmanlar Olmazsa Olmaz! – Ürün Çekim Ekipmanları

Stüdyo ürün çekimi için kesinlikle listemizin başını doğru ve son teknoloji ekipmanlar kullanmak gerektiğini eklemek şarttır. Stüdyo ürün çekimleri için markalar neredeyse hiçbir masraftan kaçınmaz. Bunun en büyük nedeni de potansiyel müşterilerin algısını yönetmek için çekilen bu fotoğrafların en kusursuz şekilde elde edilebilmesini sağlamaktır. Bu nedenle markaların ülkemizde satışı bile olmayan fotoğraf makineleri veya doğal ışığa en yakın aydınlatma sistemleri ile çalıştığını görmek şaşırtıcı değildir.

Ancak elbette ürün çekim için yalnızca ekipmanların kalitesine vurgu yapmak büyük bir eksik olur. Bunun dışında aşağıdaki hususların da son derece önemli olduğunu vurgulamak gerekir.

  • Ürün çekimi için ünlü markalar ihtiyaç duyabilecekleri her şeyin yer aldığı donanımlı stüdyolar kullanır.
  • Ürün çekim esnasında doğal pozların yakalanması potansiyel müşterilerde istenen etkiyi yaratmak için önemlidir. Bu nedenle genelde modelden serbest pozlar vermesi istenir.
  • Ünlü markaların ürün çekim süreçlerinde yer almak için ürün fotoğrafçılığı alanında deneyimli, gerçekten profesyonel bir fotoğrafçı olmalısınız.
  • Ürün çekimi öncesinde modelin yüzünü en iyi şekilde yansıtmak için ekipte makyöz de yer almalıdır.
  • Ürün çekim sonrasında istenen kompozisyonun ortaya çıkması için kurgu ekibi de deneyimli ve işinde uzman olmalıdır.

Baskı Kalitesini İhmal Etmeyin!

Ürün çekim süreçlerinin sonrasında önemli bir noktanın da baskı kalitesi olduğunu göz ardı etmemek gerekir. Günümüzde çoğu insan ürün fotoğrafçılığı denince daha çok dijital medyayı gözünün önüne getirse de bu işin bir de basılı medya tarafı vardır. Ve basılı medyada gerçekten istediğiniz gibi etkileyici ürün fotoğrafları elde etmeniz için renk seçimi, boyutlandırma ve diğer detayları baskı süreçlerine uygun bir şekilde planlamalı, potansiyel müşterilere görsellerinizi en iyi şekilde sunmalısınız.

Pazarlama Da Ürün Çekiminin Bir Parçası...

Ve elbette işin olmazsa olmaz bir diğer yönü pazarlama! Ürün çekim süreci başarılı bir reklam projesinin yalnızca ilk adımıdır. Ancak bundan sonra çekilen ürün fotoğraflarının gerek yeni nesil gerekse geleneksel medyada yayınlanması ve dağıtımı için sürecin iyi planlanması ve buna uygun bir bütçe ayrılması son derece önemlidir. Görünür olmadığınız sürece en iyi ürün görsellerini çekseniz bile pek bir anlamı yoktur.

Ünlü markalar iyi bir pazarlama ekibiyle birlikte fotoğrafların online ve offline tanıtım araçlarından hangilerinde yayınlanacağını belirleyerek mükemmel bir strateji yürüterek ürün çekimi sırasında elde ettikleri görsellerin hedef kitlelerince optimum düzeyde görülmesini sağlar. Dolayısıyla ürün fotoğrafçılığı alanında kendinizi geliştirmek ve zirveye oynayan bir kariyer yapmak istiyorsanız yalnızca fotoğrafçılık teknikleri değil, pazarlama ve medya araçları hususunda da yeteneklerinize önem vermeniz gerekir.

[widget-27]

Yorum Yap

Bilgi Al
Bilgi Al +90 (850) 532 30 30