- Konu Başlıkları
- Satışlarınızı Katlayacak Fotoğrafların Püf Noktalarını Öğrenin!
- Ürün Fotoğrafları Nasıl Çekilmeli?
- Photoshop’ta Fotoğraflarınızı Düzenleyin
Satışlarınızı Katlayacak Fotoğrafların Püf Noktalarını Öğrenin!
Sağımız, solumuz artık web sitesi. Herkes internetten bir şeyler satmaya çalışıyor. Sektörler arası rekabet de giderek artıyor haliyle. Bu rekabetin en büyük silahı ise ürün fotoğrafları oluyor. Ancak hepimiz ürün satın alırken dokunmak, koklamak ya da yakından görmek isteyeceğimiz için bu ürün fotoğraflarının yüksek kullanıcı deneyimine sahip, inandırıcı ve etkileyici olması gerekiyor.
E-ticaret sitelerinde ürünün doğru bir şekilde yansıtılması ve tüketiciyi satın almaya yönelmesi için deneyimli bir fotoğrafçı ve kaliteli ekipmanlar gerekiyor. Bunun dışında e-ticaret siteleri için ürün fotoğrafı çekim teknikleri, kompozisyon ve sunumlarda dikkat edilecekler neler, gelin, birlikte bakalım…
[widget-8]
Ürün Fotoğrafları Nasıl Çekilmeli?
E-ticaret ürün çekimi yapmadan önce bilmeniz gereken şey; bu fotoğrafların potansiyel müşterileri etkileyecek ve satışları arttıracak türden olması gerektiğidir. Bunun için de tam kapsamlı bir prodüksiyon ve çalışma gerekir. Sonrasında ise e-ticaret fotoğrafları profesyonel stüdyolarda çekilmelidir ve deneyimli bir ekip gerektirir. Markalar, ürün fotoğraflarını sektörün bilinen ve kaliteli işler çıkaran fotoğrafçılarına çektirirler. E-ticaret ürün fotoğrafı çekimi diğer adımları ise şunlardır:
- E-ticaret ürün çekimi için çok pahalı olmayan ancak ürün çekimi yapmaya uygun fotoğraf makinesi gerekli. Canon EOS 1200D, Canon Rebel T2i ya da Nikon D750 gibi fotoğraf makineleri ile Canon EF-S 18-135mm IS Lens, 50mm f/1.8, 24-105 F4, 85mm f/1.2 lens seçeneklerinden tercihinizi yapabilirsiniz.
- E-ticaret fotoğraf çekimi yaparken ihtiyacınız olacak ışıkları doğru belirlemelisiniz. Dış mekanda çekim yapmıyorsanız stüdyo ışıklarınızı doğru konumlandırarak ve minimum 3 farklı ışık kullanarak çekim yapmalısınız. Sağdan, soldan ve karşıdan ürünü aydınlatmanız gerekecek.
- Softbox kullanarak ışıktan maksimum verim almalısınız. Işığı yüzeye dağıtan softboxlar sayesinde ürün üzerinde parlama olmadan çekim yapabilirsiniz.
- E-ticaret ürün fotoğrafı çekimi için arka plana da ihtiyacınız olacak. Beyaz fonlar genel olarak tercih edilir ancak kontrast renkler de kullanabilirsiniz. Ürünün detay çekimlerinde mutlaka sabit bir arka plan kullanın.
- E-ticaret fotoğraf çekimi yaparken ürünlerin birden fazla açıdan fotoğraflanması gerekir. 360 derece çekim tekniğinden yararlanarak ürünü ayrıntılı bir şekilde tanıtabilirsiniz.
- Tekstil ürünleri için manken kullanın. İnsanlar satın alacakları ürünün üzerlerinde nasıl duracağını görmek isterler. Bu nedenle giyim ürünleri için modelli fotoğraflar çekin. Önden, arkadan, yakın plan ve boydan çekimlerle müşterilerinize detaylı bilgi verin.
- Derinlik algısı oluşturun. Ürünün detaylarının daha iyi incelenmesi için yüksek çözünürlüklü ve derinlik algısı barındıran fotoğraf kareleri yakalayın. Böylece ürünün her detayı daha rahat incelenecektir.
- Ürün detaylarını potansiyel müşterinin ve site ziyaretçilerinin daha iyi anlayabilmesi için yakın plan çekimleri yapabilirsiniz. Ürün fotoğrafçılığında genellikle 4 kare açıdan ya da 360 derece çekimlerle ürün tanıtımı yapılsa da yakın plandan birkaç kare ile ziyaretçilerinize ürünün dokusunu ve üretim malzemesini gösterebilirsiniz.
- Ürünün kullanım alanlarında nasıl göründüğünün fotoğrafını çekerek müşteriyi ikna edebilirsiniz. Fırının mutfaktaki görünümü ya da tabakların sofrada sergilenişi, ürün hakkında daha net bilgiler verecektir.
- E-ticaret ürün çekimi yaparken yakın plan ya da detay çekimlerinde fotoğraflarınızın bozulmaması için tripod kullanabilirsiniz.
- Ürün fotoğrafı çekerken flaş kullanmak yerine stüdyo ışıklarından yararlanarak ürünlerin üzerinde yansıma görüntüden kurtulabilirsiniz.
E-ticaret ürün fotoğrafı çekimi için ayrıca mümkün olduğunca güneş ışığının olduğu ortamlardan yararlanmaya çalışın. Güneş ışığı sayesinde gerçeğe yakın renkler yakalarsınız.
Photoshop’ta Fotoğraflarınızı Düzenleyin
E-ticarette fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz en önemli ve son aşama fotoğrafların düzenlenmesidir. Photoshop programını fotoğrafta köklü değişiklikler yapmak yerine sadece lekelerin giderilmesi ve görsel düzenlemenin yapılması için kullanmak gerekir. Efekt kullanmak ya da fotoğrafa farklı objeler eklemek ürünü gerçeklikten uzaklaştıracaktır. Ürünü satın alan müşterilerin fotoğrafların altına yazdıkları yorumlarda fotoğraftaki rengin ürünün renginden farklı olduğunu söylemesini istemezsiniz değil mi?
E-ticaret ürün fotoğrafı çekimi yaparken markanın potansiyel müşteri kitlesi ve sadık müşterilerini göz önünde bulundurarak çekim planınızı ve kompozisyonunuzu belirleyin. Firmanın ihtiyaç ve beklentilerini dinleyin, önceki fotoğraf çekimlerini inceleyin ve farkınızı koyabileceğiniz yaratıcı kompozisyonlar oluşturmaya çalışın. Firmaların aranan fotoğrafçısı olmak için ürün çekiminden çok ürün hikayesi fotoğraflayın…
[widget-27]